Spørsmål og svar

HVA ER HALALKJØTT?
Halal på arabisk betyr tillatt og med halalkjøtt i denne sammenheng så menes det kjøtt som er tillatt å konsumere. For at kjøtt skal være tillatt å konsumere for muslimer må noen betingelser være oppfylt. 

Les mer om halalslakt ved å besøke IRN sin nettside.

HVA ER IRN HALAL-SERTIFISERING?
Islamsk Råd Norge (IRN) er en paraplyorganisasjon for islamske trossamfunn og organisasjoner i Norge.

Halalsertifiseringskomiteen sertifiserer slakterier, butikker, importører, restauranter og flere for å sikre tilgjengelighet av halalprodukter og tjenester for muslimer i Norge. Det stilles høye krav til de som er sertifiserte og de som ønsker å bli sertifisert, som minimum det som er beskrevet i Koranen og Sunnah.

Islamsk Råd Norge (IRN) har utviklet en dokumentert prosedyre for sertifisering av halal-produkter. Prosedyren er i samsvar med HACCP, den norske loven og kan enkelt implementeres.
Les mer om IRN ved å besøke deres nettside.

ER MATPUNKT HALAL-SERTIFISERT?
Matpunkt AS er sertifisert av Islamsk Råd Norge.
Du kan laste ned vårt halal-sertifikat her: Matpunkt AS_Halal_Sertifikat 2021_1 

HVORDAN HÅNDTERER MATPUNKT KJØLE OG FRYSEVARER VED UTKJØRING? 
Vi har egne kjøle og frysebiler som opprettholder riktig temperatur i kjølerommet slik at du får varene dine nøyaktig slik de skal være. 

NÅR FÅR JEG MIN BESTILLING?
Vi leverer din bestillingen enten tirsdag 15:00 - 21:00 eller fredag 15:00-21:00 avhengig av når du la inn din bestilling. 
Bestillinger utført torsdag til søndag kl 23:59 leveres tirsdager.
Bestillinger utført mandag til onsdag 23:59 leveres fredager.
Du vil et døgn i forveien av levering motta en SMS med omtrentlig tidspunkt for levering og vil på leveringsdagen motta en sms 5-20 minutter for leveranse.

HVA OM JEG IKKE HAR ANLEDNING TIL Å TA IMOT VARENE?
Er du ikke hjemme ved levering sender Matpunkts sjåfør en SMS med leveransebekreftelse til det mobilnummeret som ble oppgitt ved registrering. Deretter plasseres matkassen utenfor døren eller til naboen dersom det er avtalt og dermed overføres ansvaret for bestilling til deg som kunde. Dersom du ønsker å avtale levering hos naboen må dette gjøres inntil 24 timer før levering ved å sende en epost til support@matpunkt.no.

KAN JEG ENDRE MIN BESTILLING?
Dersom du har fullført din bestilling men ønsker å endre denne etter at ordrebekreftelse er mottatt på mail kan du endre din bestilling ved å sende en mail til support@matpunkt.no. Endring i bestilling må gjøres senest 4 timer etter opprinnelig ordrebekreftelse er mottatt. Når endringen er godkjent vil du motta en ny ordrebekreftelse fra oss. Dersom du ønsker å endre bestilling etter 4 timer skal vi gjøre vårt ytterste for å imøtekomme dine endringer, men vi kan ikke garantere dette.

JEG HAR IKKE FÅTT ALLE VARENE JEG BESTILTE. HVA NÅ?
Din tillit til oss er viktig og dersom du har mottatt din leveranse og det mangler varer må du si ifra så fort du har anledning ved å sende en epost til support@matpunkt.no, legg ved ditt ordrenummer, navn og din kontaktinfo så skal vi sørge for å rette opp i det.

HVORFOR FÅR JEG IKKE BETALT ETTER Å HA TASTET INN MITT POSTNUMMER?
Dersom du ved kassa ikke får opp noen fraktalternativer etter å ha tastet inn ditt postnummer betyr det at vi ikke leverer dit helt enda og det vil det dessverre ikke være mulig å utføre en handel.
Fyll ut vårt interesseskjema nedert på denne siden eller klikk her.

Dersom ditt postnummer er blant de områdene vi leverer til (klikk her) men du ikke får betalt kan det hende det er en systemfeil vi må se nærmere på, informer oss på support@matpunkt.no.

VI DERE MANGE SOM VIL BESTILLE MEN BOR UTENFOR VÅRE SONER?
Dersom det er 15 personer eller flere som handler for minmum 1000,- hver, kan vi bistå med bestilling og arrangere transport. Vi har gjort dette med kunder til blant annet Tromsø, Trondheim, Stavanger og Kristiansand tidligere. Kontakt oss på post@matpunkt.no

HVA OM JEG IKKE ER FORØYD?
Dersom det er noe feil med varene eller forpakningen når du mottar din bestilling må du si ifra til oss så fort du har anledning ved å sende en epost til support@matpunkt.no, legg ved ditt ordrenummer, navn og din kontaktinfo så skal vi gjøre vårt ytterste for å rette opp eventuelle feil.

JEG ØNSKER MEG VARE X, KAN DERE SKAFFE DETTE?
Noen privatpersoner / bedrifter etterspør nye varer eller varer i større forpakninger som ikke er tilgjengelig i nettbutikken. Dersom du er ute etter noe spesifikt kan vi muligens være behjelpelig. Send ditt ønske til support@matpunkt.no eller benytt deg av kontaktskjemaet på vår nettside så ser vi på mulighetene for å anskaffe dette. Dersom du har ønsker eller forslag til nye varer eller forbedringer tar vi gjerne imot dette.

JEG SKAL BESTILLE TIL ET ARRANGEMENT, KAN DERE HJELPE? 
Absolutt! Matpunkt.no strekker seg langt for sine kunder og vi kan hjelpe de aller fleste. Legg inn din bestilling på normal måte eller kontakt oss på support@matpunkt.no dersom du trenger noen varer som ikke er tilgjengelig i nettbutikken så skal vi gjøre vårt beste for å anskaffe dette.

JEG VIL BLI FIRMAKUNDE
Registrer deg som firmakunde og begynn å handle. Handler du på vegne av et statlig selskap (barnehage, skole, fritidsklubb, barnevern etc) ber vi deg ta kontakt slik at vi kan sette opp en EHF fakturaløsning.

ØNSKER DIN BEDRIFT OPPLÆRING I HVORDAN MAN IVERTAR HALAL-STATUS PÅ KJØKKENET?
Kontakt oss for et tilbud om kurs og mer informasjon.

HVEM EIER MATPUNKT.NO?
Matpunkt.no er et selvstendig og uavhengig selskap som er eid av gründerne selv! Du kan lese mer om oss her!

 
powered by Typeform